B1BB13K1 - 206 SILNIK TU

IDENTYFIKACJA, CHARAKTERYSTYKA, MOMENT(Y) DOKRĘCANIA SILNIKI (TU) ( Z WYJĄTKIEM TU5J4)

1 - IDENTYFIKACJA

1 - 1 - PIERWSZA GENERACJA


(1)Blok silnika z aluminium, Silniki mogą być oznaczone w dwojaki sposób : (A) Płytki przeniesione na blok silnika - (B) Grawerowanie .

(A) Tabliczka znamionowa zawierająca :

(B) Miejsce grawerowania zawierające :

(2) ¨eliwny blok silnika, (B) Miejsce grawerowania zawierające :

numer silnika kod typu
TU9/K
TU9/W
C1A
C1B
TU9M/L/Z/L3 CDY - CDZ
TU9 TR/K C3A
TU1/K/N
TU1/W
H1B
H1C
TU1 CP HAZ
TU1M/L/Z
TU1M/L/L3
TU1M+ do 2616141
HDY - HDZ
TU1 TR H3A
TU2.4 M2A - M4A
TU2J2/L/Z MFZ
TU3A/K
TU3A/N
K1C - K1G
K1B - K1D - K1H
TU3S/K
TU3S/N
K2A
K2B
TU3.2/K - TU3F.2/K
TU3.2/W
TU3.2 TR/K
K2D
K2C
K5A
TU3 TR K3A
TU3JP do 2333357 KFX
TU3M/Z - TU3FM/Z
TU3M/L/Z - TU3FM/L/Z
KDY - KDZ
KDY
TU3MC/L/Z - TU3FMC/L/Z KDX
TU3J2/K
TU3J2/L/Z
K6B
KFZ
TU5JP/L/Z NFZ
TU5J2/L/Z/K' NFY - NFW

1 - 2 - DRUGA GENERACJA


(3)Silnik : Blok silnika z aluminium .

(4) Silnik : ¨eliwny blok silnika .

(B)/(C) - Miejsce grawerowania zawierające :

numer silnika kod typu oznakowanie elementu
TU1M+ począwszy od 2616142 HDY - HDZ 10FP4X
10FP4Y
10FP5C
10FP5D
10FP5M
TU1JP HFY
HFZ
10FP5N
10FP5P
10FP4Z
TU3JP/L3 począwszy od 2333358 KFX 10FS7R
10FS7Z
10FS7Q
10FS7T
10FS7U
10FS8N
TU3JP/kategoria fiskalna L4 KFX 10FS7W
10FS8M
10FS8P
10FS7X
TU5JP/L3 począwszy od 344274 NFZ 10FX1G
10FX1H
10FX1K

2 - CHARAKTERYSTYKA

numer silnika TU9M TU1M+ TU1 TU3.2 TU3JP TU5JP TU5J2
liczba cylindrów 4 4 4 4 4 4 4
średnica x skok cylindra (mm) 70 x 62 72 x 69 72 x 69 75 x 77 75 x 77 78.5 x 82 78.5 x 82
pojemność skokowa (cm3) 954 1124 1124 1360 1360 1587 1587
stopień sprężania 9.1/1 9.4/1 8.4/1 8.8/1 10.2/1 9.6/1 10.2/1
moc maksymalna (kw - cee) 33 40 37.5 55 55 65 74
moc maksymalna (koni mechanicznych) 45 54 51 75 75 88 100
prędkość obrotowa mocy maksymalnej (obr/min) 6000 6200 5400 5800 5500 5600 6200
moment maksymalny (danm) 7.35 8.75 8.5 11.4 11.1 13.5 13.2
prędkość obrotowa momentu maksymalnego (obr/min) 3600 3700 3200 3800 3400 3000 3500
turbosprężarka - - - - - - -
wymiennik - - - - - - -
ciśnienie turbodoładowania (bar) - - - - - - -
system wtrysku wtrysk jednopunktowy wtrysk jednopunktowy gaźnik gaźnik wtrysk wielopunktowy wtrysk wielopunktowy wtrysk wielopunktowy
marka BOSCH BOSCH SOLEX SOLEX MAGNETI - MARELLI BOSCH MAGNETI - MARELLI
typ MA3.1 MA3.1 32 PBISA 16(411) 32-34 CISAC (528/5) 1AP MP5.2 8P

3 - MOMENT(Y) DOKRĘCANIA

3 - 1 - ZAWIESZENIE ZESPOŁU NAPĘDOWEGO


oznaczenie/ specyfikacja danm
cechy szczególne -
(2) kabłąk -
(3) ograniczniki -
(4) mocowanie prawego wspornika silnika 4.5
(5) mocowanie prawego wspornika silnika na poduszce elastycznej 2.75
(6) mocowanie poduszki elastycznej 3


oznaczenie/ specyfikacja danm
cechy szczególne -
(7) mocowanie wspornika skrzyni biegów na lewej poduszce elastycznej 8.5
(8) oś 2.5
(9) mocowanie poduszki elastycznej na wsporniku 6.5
(10) mocowanie wspornika poduszki elastycznej do nadwozia -
(11) mocowanie wspornika poduszki elastycznej do nadwozia 3


oznaczenie/ specyfikacja danm
cechy szczególne -
(12) mocowanie wspornika skrzyni biegów na lewej poduszce elastycznej 5.5
(13) oś 5
(14) mocowanie poduszki elastycznej na wsporniku 8.5

3 - 2 - SILNIK


oznaczenie/ specyfikacja danm
cechy szczególne -
(15) pokrywa głowicy 1
(16) panewki wałka rozrządu, wstępne dokręcenie -
(16) panewki wałka rozrządu, dokręcenie 2
(17) rozdzielacz wlotowy -
(18) kolektor dolotowy 2
(19) kolektor wydechowy 2
(20) panewki wału korbowego, wstępne dokręcenie 2
(20) panewki wału korbowego, dokręcenie +50°
(21) boczne mocowanie pokryw panewek wału korbowego -
(22) pokrywy korbowodów 3.75
(23) koło zamachowe silnika 6.5
(24) śruba wału korbowego 11
(25) miska olejowa 1