B1BJ0QK1 - 206 SILNIK TU

DOPASOWANIE PÓŁPANEWEK ŁOŻYSK W DOWOLNYM SILNIKU

Można wyróżnić 2 przypadki :

Gdy korbowód lub blok silnika nie posiadają oznaczeń identyfikacyjnych , użyć plastikowego przymiaru plastigage typu .

1 - ŁĄCZENIE PRZY POMOCY PRZYMIARÓW PLASTIKOWYCH

Wyczyścić :

1 - 1 - BLOK SILNIKA Z ALUMINIUM

Zamontować półpanewki klasy (W) (kolor czarny) lub z wymiaru naprawczego na każdym łożysku od strony bloku silnika (przestrzegać położenia półpanewek gładkich i rowkowanych) .

Zamontować wał korbowy .

Na każdej pokrywie łożyska zamontować półpanewki klasy (U) (kolor niebieski) lub z wymiaru naprawczego .


Przyciąć kawałki plastikowego przymiaru do szerokości półpanewek .

Otworzyć kopertę i wyciągnąć nici plastikowe .


Nałożyć nici plastikowe przewody na powierzchnie robocze wału korbowego .

Zamontować pokrywy panewek .

Dokręcić śruby panewek na 2 danm + 44° .

KONIECZNIE : nie obracać wału korbowego w trakcie operacji .


Zdemontować obudowę pokryw .

Porównać szerokość położonego płasko plastigage w najszerszym punkcie ze skala na kopercie (podziałka w mm) .

Odczytana wartość wskazuje luz roboczy .

UWAGA : pomiar można wykonać na wale korbowym lub panewce w zależności od przylegania powierzchni .

klasa półpanewek każdego łożyska
luz roboczy klasa kolor luz uzyskany
0,01 do 0,027 A (U*) niebieski 0,01 do 0,036
0,028 do 0,039 C (W*) czarny
0,04 do 0,054 E (Y*) zielony
(*) klasy półpanewek wymiarów naprawczych

Po wyborze półpanewek kontrolować luzy linii wału wskaŒnikiem plastigage .

Po uzgodnieniu, wyczyścić ślady po plastikowych wzornikach i naoliwić wał korbowy .

Dokręcić śruby panewek na 2 danm + 44° .

1 - 2 - ¿ELIWNY BLOK SILNIKA

Zamontować półpanewki klasy (Y) (kolor czarny) lub z wymiaru naprawczego na każdym łożysku od strony bloku silnika (przestrzegać położenia półpanewek gładkich i rowkowanych) .

Zamontować wał korbowy .

Na każdej pokrywie łożyska zamontować półpanewki klasy (Z) (kolor niebieski) lub z wymiaru naprawczego .


Przyciąć kawałki plastikowego przymiaru do szerokości półpanewek .

Otworzyć kopertę i wyciągnąć nici plastikowe .


Nałożyć nici plastikowe przewody na powierzchnie robocze wału korbowego .

Zamontować pokrywy panewek .

Dokręcić śruby panewek na 2 danm + 49° .

KONIECZNIE : nie obracać wału korbowego w trakcie operacji .


Zdemontować obudowę pokryw .

Porównać szerokość położonego płasko plastigage w najszerszym punkcie ze skala na kopercie (podziałka w mm) .

Odczytana wartość wskazuje luz roboczy .

UWAGA : pomiar można wykonać na wale korbowym lub panewce w zależności od przylegania powierzchni .

klasa półpanewek każdego łożyska
luz roboczy klasa kolor luz uzyskany
0,025 mm A (Z*) niebieski 0,01 do 0,036
0,038 mm B (Y*) czarny
0,051 do 0,076 mm C (X*) zielony
(*) klasy półpanewek wymiarów naprawczych

Po wyborze półpanewek kontrolować luzy linii wału wskaŒnikiem plastigage .

Po uzgodnieniu, wyczyścić ślady po plastikowych wzornikach i naoliwić wał korbowy .

Dokręcić śruby panewek na 2 danm + 49° .