B1CJ0JK1 - 206 SILNIK TU
POŁĄCZENIE KORBOWODY - TŁOKI
1 - OPRZYRZĄDOWANIE SPECJALNE
oznaczenie wyrazowe | symbol handlowy | symbol handlowy |
---|---|---|
[1] podstawa | (-).0139-AZ | - |
[2] podparcie tłoka TU9 podparcie tłoka TU1 - TU2 - TU3 - TU5 |
(-).0139-Q (-).0132-D3Y (-).0139-V |
4510-TF |
[3] prowadnica osi tłoka : silnik TU9 | (-).0139-P | 4510-TD |
[3]prowadnica osi tłoka : silniki TU1 - TU2 - TU3 - TU5 | (-).0132-D2Z | 4510-TE |
[4]uchwyt : silnik TU9 | (-).0139-N | 4510-TC |
[4] uchwyt :silniki TU1 - TU2 - TU3 - TU5 | (-).0139-B | 4510-TC |
[5] podparcie do założenia osi tłoka | - | 4510-TF |
[6] podstawa do ustawienie tłoka | - | 6021-T1 |
2 - POŁĄCZYĆ W KOMPLETY KORBOWODY I TŁOKI
Zamontować oś (1) pierwszego tłoka na końcówce prowadnicy [3] .
Delikatnie dokręcić ręką uchwyt [4] aż do oporu .
Umieścić podporę [1] na cokole [2] .
Otworzyć szczypce (A) .
Maksymalnie odkręcić popychacze .
KONIECZNIE : podczas ustawiania tłoka na podporze [2], skierować stronę z wybrzuszeniem (C) w górę .
Umieścić tłok na podporze [2] i poprowadzić przy pomocy zespołu uchwyt, oś, końcówka prowadząca .
Wprowadzić końcówkę (D) .
Dokręcić popychacze (B) aż do zetknięcia z tłokiem .
Dokręcić nakrętki (E) .
Wyciągnąć wtyk (D) .
Zablokować tłok .
Umieścić korbowód wraz z pokrywą (bez panewki) w tłoku i wyosiować przy pomocy zespołu uchwyt/oś/końcówka .
Wyregulować położenie oraz wysokość oparcia korbowodu (F), aby otrzymać :
Dokręcić przeciwnakrętkę (G) .
Zdemontować korbowód .
Ustawić korbowody na elektrycznej płycie grzejnej .
Na każdą główkę korbowodu nałożyć kawałek lutu cynowego (H) .
Ogrzać aż do stopienia się lutu (temperatura 250 °c) .
KONIECZNIE : naoliwić osie tłoka .
UWAGA : szybkość wykonania warunkuje powodzenie operacji : oś powinna zostać wciśnięta jednym ruchem .
Wytrzeć kroplę lutu .
Strzałka oznakowania (DT) na tłoku ustawiona w górę :
Strzałka oznakowania (DT) na tłoku ustawiona na dół :
UWAGA : w silniku, blokady panewek (I) znajdują się od strony dolotu .
Szybko wcisnąć oś aż do oporu .
Odczekać kilka sekund przed demontażem zespołu korbowód/tłok .
Postąpić w ten sam sposób w przypadku pozostałych trzech zespołów .
2 - 1 - KORBOWÓD WYPOSAŻONY W OTWÓR DO SMAROWANIA
W silniku, otwór smarowania (K) znajduje się od strony ssania (dolot) .
Otwór smarowania (K) znajduje się po tej samej stronie co blokady panewek (I) .