B1EE02K1 - 206 SILNIK DW8

KONTROLA I REGULACJA LUZY ZAWORÓW

Minimalny czas chłodzenia silnika: 2 godzin .

SILNIK DW8

Zdemontować :


Rozłączyć i odsunąć Wąż zbrojony (1) .

Zdemontować :

1 - METODA KONTROLI

Luzy robocze w mm :

Tolerancja : +/-0,07 .

cylinder nr 4 pochylony cylinder nr 1 pochylony
kontrolować zawory ssania 1 - 2 4 - 3
kontrolować zawory wydechowe 1 - 3 4 - 2

Zanotować zmierzone wartości luzów .

2 - REGULACJA LUZU NA ZAWORACH

SILNIK DW8


Jeżeli zmierzone wartości luzów okazały się niewłaściwe, przystąpić do demontażu :


Zmierzyć grubość (E) podkładek regulacyjnych (6) .

Określić grubość podkładek regulacyjnych (6) do zamontowania posługując się przykładem (kolumna a lub b) .

UWAGA : po wykonaniu prac przy głowicy (wymiana wałka rozrządu, popychaczy, zaworów lub szlifowanie zaworów), założyć podkładki regulacyjne (6) o grubości E = 2,425 mm .

Aby określić grubość podkładek regulacyjnych (6) do ostatecznego montażu, posłużyć się przykładem (kolumna c) .

WSZYSTKIE TYPY

3 - PRZYKŁAD

A B C
luz roboczy 0,15 0,30 0,15
luz zamierzony 0,25 0,20 0,45
różnica + 0,10 - 0,10 + 0,30
E 2,35 2,725 2,425
podkładki do założenia 2,450 2,625 2,725
luz uzyskany 0,15 0,30 0,15

SILNIK DW8

Zamontować podkładki regulacyjne (6) w ten sposób określone, a następnie popychacze (5) .

Zamontować :

Dokręcić pokrywy panewek wałka rozrządu na 2 danm .

Zamontować :

Kontynuować operacje montażu w kolejności odwrotnej do czynności demontażowych .