B2FA00K1 - 206

PREZENTACJA PÓŁOSIE

Wały napędowe wchodzące w skład wyposażenia pojazdów PSA pochodzą głównie z dwóch Œródeł :

1 - OPRZYRZĄDOWANIE SPECJALNE


oznaczenie oznaczenie wyrazowe symbole handlowe - peugeot
[1] przyrząd do montowania mieszka od strony mostu napędowego ze wspornikami z blachy dla wszystkich typów (-).0410-M

2 - PÓŁOSIE

2 - 1 - PÓŁOSIE GLAENZER SPICER (GKN)



Te wały napędowe posiadają :

Wały te posiadają od strony koła charakterystyczne kuliste wybrzuszenie (1) ze stali (nazywane ge lub glaenzer zewnętrzny) oraz osłonę z blachy (2) od strony skrzyni (nazywaną gi lub glaenzer wewnętrzny) .

Wał klasyfikowany jest na podstawie średnicy wybrzuszenia i krzyżaka przesuwanego .

Wał łączący jest pełny lub rurowy .

Mieszek identyfikowany jest względem uszczelki .

Przykład :

2 - 2 - PÓŁOSIE PSA


Uszczelniacz od strony koła nazywany RZEPPA jest uszczelniaczem kulowym (3) .

Średnica wybrzuszenia (C) zależy od średnicy kul .

Wybrzuszenie wykonane jest ze stali skrawanej i posiada zafazowanie .


Uszczelka od strony skrzyni biegów nazywana JB posiada przesuwany krzyżak .

Osłona krótka (4) wykonana jest ze stali skrawanej lub surowej; produkuje się w podwykonawstwie z GLAENZER osłony GI rda, których oś wspawana jest w wybrzuszenie .

Identyfikacja mieszka :

UWAGA : istnieją półosie mieszane, wyposażone w uszczelkę GLAENZER od strony koła i uszczelkę PSA od strony skrzyni biegów .

3 - MIESZKI PÓŁOSI

3 - 1 - MIESZEK TERMOPLASTYCZNY


Mieszki termoplastyczne (5) wykonane są ze sztywnego plastiku i montowane są głównie od strony koła .

Ten typ mieszka zawiera smar typu TOTAL N3945; smar ten ma oleistą konsystencję i ciemno szary kolor; tuby smaru charakteryzują się zielonym oznaczeniem .

3 - 2 - MIESZEK NEOPRENOWY


Mieszki neoprenowe (6) wykonane są z gumy i zamontowane od strony koła i przekładni różnicowej; od strony przekładni różnicowej jedynie w najnowszych generacjach półosi .

Mieszki te zawierają smar BERUTOX GGF61 , który w stanie świeżym ma konsystencję półpłynną i beżowy kolor .

3 - 3 - ZAMIENNOŚĆ

Półosie są wymienne .

KONIECZNIE : nie ma możliwości wymiany mieszków oraz mieszania smarów; nie wolno używać smaru TOTAL N3945 do mieszków neoprenowych .

3 - 4 - CECHY SZCZEGÓLNE


Niektóre modele wyposażone są w pierścienie (D), których zadaniem jest zabezpieczenie mieszka przed uszkodzeniem pod wpływem siły odśrodkowej od strony koła .


Mieszki posiadają 1, 2 zgrubienia na obrzeżu lub nie posiadają ich wcale; nie można ich wymieniać .




Niektóre mieszki posiadają wsporniki wymienne (7) lub zagniatane (8) i (9) .

Uszczelnienie wykonywane jest na występach (10) lub za pomocą okrągłego pierścienia uszczelniającego (11) .

Te rodzaje mieszka instalowane są za pomocą przyrządu [1]; w celu zapewnienia szczelności, wsporniki (7) i (9) powinny być instalowane pod naciskiem około 500 dan .

4 - IDENTYFIKACJA PÓŁOSI


Półosie rozpoznawane są dzięki grawerowaniu (E) lub etykietowaniu do 5 znaków .