C2AD00F1 - 206 KABRIOLET

KONTROLA SZCZELNOŚCI

UWAGA : ten ciąg czynności należy wykonać po wszystkich naprawach dachu, bagażnika, szyb lub uszczelek .

UWAGA : do tej operacji potrzebnych jest dwóch operatorów (jeden mechanik oblewa pojazd wodą a drugi, znajdujący się wewnątrz, za pomocą latarki poszukuje ewentualnych przecieków wody) .

Wstępne warunki :

1 - OBLANIE WODĄ

Oblać strumieniem wody pod ciśnieniem około 3 do 4 bar (natężenie przepływy około 10 l/min), z końcówką typu JARDINIER, umożliwiającą nawadnianie deszczujące .

Polać wodą (zachować odległość około 50 cm między końcówką a oblewaną strefą) .

Czas oblewania wynosi około 10 do 15 minut .

Polewanie pojazdu stanowi bardzo ważny punkt procedury mającej na celu wykrycie przecieków wody .

UWAGA : zachować kolejność oblewania, co pozwoli na prawie natychmiastowe wykrycie przecieków wody .

KONIECZNIE : oblewanie należy zacząć od dołu i posuwać się ku górze w podanej kolejności .


(1) Poziom oblewania : Pod3oga .

(2) Poziom oblewania : Wnęka na koło .

(3) Poziom oblewania : Tylne światło, Zawiasy drzwi .

(4) Poziom oblewania : Strona nadwozia .

(5) Poziom oblewania : Składany dach .

UWAGA : użycie urządzenia natryskującego pod dużym ciśnieniem jest zabronione .



Punkty (6), (7), (8) znajdują się na osi pojazdu .

Punkty (9), (10) znajdują się po boku pojazdu .

KONIECZNIE : oblewanie powinno się odbywać za pomocą stożka rozprowadzającego do 40 (mgiełka) .

2 - KONTROLA


Sprawdzić :

Wykonać operacje uszczelniania w zależności od miejsc przedostawania się wody .

UWAGA : w przypadku wykrycia przecieku wody, należy natychmiast uszczelnić to miejsce i powtórzyć operację oblewania, aby sprawdzić, czy uszczelnienie zostało wykonane prawidłowo i czy nie ma żadnego dodatkowego przenikania wody ; należy również pamiętać o innych przeciekach wody różnego pochodzenia, prowadzących do tego samego punktu, co może spowodować zamieszanie .